Bir Boris Vian kitabından beyazperdeye uyarlanmış olan “L’écume des Jours” (Günlerin Köpüğü), özellikle “Eternal Sunshine of the Spotless Mind” ile büyük sükse yapmış Fransız yönetmen Michel Gondry’nin bir başka masalsı filmi olarak göze çarpıyor.

Oyuncu kadrosunda Fransız sinemasının aşina olduğumuz isimlerini barındıran film, Colin (Romain Duris)’in, Chloé (Audrey Tautou) ile bir tanışma partisinde başlayan aşk hikayesini sıradışı bir görsel anlatım tarzı ile izleyiciye sunuyor. Boris Vian’ın herhangi bir sınırı olmayan imge yeteneği sebebiyle filme alınması çok zor bir eser olmasına rağmen Gondry bu ağır yükü sırtlamış ve genel anlamda tatminkar bir çalışmaya imza atmış. Kitaptaki yoğun sembolizm ögelerinin, görsel efektlerin yapaylığı altında değersizleşmemiş ya da arka planda kalmamış olmasına gerçekten çok sevindim.

“L’écume des Jours”, çeşitli sürpriz ve absürtlükler ile dolu olan, izlerken sorgulanmaması şart bir başarılı gerçeküstü film örneği. Ülkece çok zor günlerden geçtiğimiz ve kurtuluşun ufukta gözükmediği bu tatsız dönemde kendinize ufak bir iyilik yapın ve Günlerin Köpüğü’nün hem kitabını okuyup, hem de filmini izleyin derim.